30/7

Idag åkte vi ut till Lake Sammamish och spenderade dagen där. En arbetskamrat till min vpappa har en liten stuga där och liten var det rätta ordet då det numera bara är stora miljonvillor där. Men det var jättefint och vi hade en underbar dag. Det blev en hel del bad och en båttur på sjön :)

På posten idag

Olympic Peninsula 17/7

26/7

Igår blev det först en lugn dag hemma innan jag åkte downtown för att möta upp Sarah. Vi tog en sväng på public market innan vi gick bort till chinatown. Där mötte vi upp Kathie för att spendera kvällen med middag och kolla på paraden som var där. Ingen av oss vet riktigt varför det var parad.

Idag har jag jobbat hela dagen, har varit ca 37 grader idag. Så på eftermiddagen åkte vi till en park som har en wading pool. Barnen var i vattnet hela tiden och jag satt på kanten och blev nerstänkt. Efter ca en och en halv timme så åkte vi och köpte glass på en italiensk pizzeria :)

schema v.30

Tis 12:30-9:30
Ons 1-ca 11
Tors 8:30-5:30
Fre 12-5
Sön 3 timmar (fotbollsmatch)

Zoo 16/7

Fre 1-8
Lör 5:45-9:45

15/7

Nu bär det av till flygplatsen för att hämta upp Emelie och Sebastian som kommer tillbaka till Seattle från Las Vegas. Dock så har de bara 4 heldagar kvar här då de flyger tillbaka till Sverige på tisdagmorgon.

11/7

Söndagen var det dags för VM-final, såg dock bara en halvlek eftersom att matchen inte var en höjdare och jag faktiskt inte sett på VM sen de första dagarna. Så vi begav oss in mot downtown för lite mer shopping och sen middag på Hard Rock Café. Resten av kvällen spenderade vi hemma då Sebban och Emelie skulle åka till Las Vegas tidigt på måndagmorgonen.

10/7

Lördagen började med pannkaksfrukost för att sedan spendera förmiddagen på museum of flight tillsammans med min vmamma och pojkarna. Det blev lunch i downtown och sedan strosade vi runt och shoppade lite. Kvällen tillbringade vi på Safeco Field där Seattle Mariners mötte New York Yankees. Jag förväntade mig att Mariners skulle förlora men det visade sig att jag hade fel då Mariners fick en homerun och fyra man sprang in så de vann med 4-1!

9/7

På fredagen packade jag in alla i bilen och körde ner till waterfront för att gå på akvariumet, vi kollade bland annat in bläckfisken som är känd för att kunna öppna burkar. Det stod om honom i aftonbladet i våras. Efter akvariumet gick vi till Ivar's och åt lunch. Eftermiddagen spenderade vi utomhus med lite bad på baksidan. På kvällen sedan tog vi bussen in till downtown och gick på The Underground Tour för att sedan avsluta kvällen på The Cheesecake Factory!

8/7

Antar att det är dags att uppdatera de senaste dagarna. Torsdagen var vi hemma i Ballard, H och W var på museum of flight med sin farmor och farfar. Så att jag passade på att visa Emelie och Sebban runt i Ballard :)

schema v.28

Emelie viker flygplan med H och W

Sebban busar med C

7/7

Blir lite uppdatering ifrån de senaste dagarna. I måndags jobbade jag halv dag, det var inte jättefint väder så vi chillade hemma. På kvällen däremot kom solen fram men då tillbringade jag kvällen i en biosalong tillsammans med Sarah för att kolla på Eclipse. Efter bion blev det cheesecake factory och en obligatorisk cheesecake, denna gången en blåbär.

Tisdagen skulle varit en heldag men blev lite kortare. På förmiddagen tog vi bilen ner till Golden Gardens, pojkarna lekte i vattnet och ville aldrig åka hem. Efter lunch kom barnens farmor och farfar och hämtade upp alla barnen för att åka till zoo så jag fick ledigt i ca 3 timmar. Dock så kom Terry över, min community conselour, för att hämta upp mina papper på att jag har tagit mina klasser. Så hon blev kvar ett tag, vi snackade om lite allt möjligt. Sedan kom barnen hem vid halv sex igen, samtidigt som min vmamma, vilket betyder att jag hade gjort mitt för dagen. På kvällen tog jag sen bilen för att köra till SeaTac och hämta upp Emelie och Sebastian!!!

Idag blev det faktiskt en heldag fast jag hade ju hjälp av Emelie och Sebban hela förmiddagen och en stund efter lunch. Sedan tog de bussen till Seattle Center för att kolla runt och sen åka The Ducks. Efter att jag hade slutat jobba så tog jag bussen in och mötte upp dem, vi gick ner till waterfront och åt middag på Red Robin. Jag köpte också en Mariners-keps för att förbereda mig inför matchen på lördag!