30/7

29/7

Jag jobbade bara på kvällen på fredagen därför att min vpappa var ledig under dagen och sen jobbade båda två på kvällen. Så på förmiddagen tog åkte jag till Sculpture Park och sen vandrade jag runt i downtown.

gelato

Igår eftermiddag hade W ännu en playdate med B. Hennes mamma gav oss pengar att gå och köpa glass så vi gick in till Old Ballard och åt gelato :)

28/7

Började morgonen med att lämna av H på hans camp denna veckan som är på Seattle Children's Theatre. Efter det körde vi och hämtade W's kompis S hos hans dagmamma för att spendera förmiddagen vid Ballard Locks.

27/7

22/7

Min vmamma föreslog att vi skulle åka till Golden Gardens och ha picnic istället för att äta middag hemma så hon, jag och barnen spenderade eftermiddagen/kvällen på stranden :)

zoo 21/7

20/7

I onsdags var jag och min vmamma och kollade på Seattle Sounders - Manchester United. United vann med 7-0 efter att det bara var 1-0 i halvtid. United ställde upp med halva första laget i första halvlek och sen den andra halvan efter halvtid medans Sounders hade hela första laget i första halvlek vilket gjorde att det rann i väg i andra halvlek. Wayne Rooney gjorde bland annat hat-trick.

Solnedgång 16/7

Mt Rainier

Åkte upp till Mt Rainier förra lördagen. Andra gången jag var där och båda gångerna har det regnat och varit mulet. Dock sken solen upp lite så fick faktiskt se lite av berget.

Gasworks

Emelie, C och W vid Gasworks Park

14/7

Jag, Emelie, W och C tog bussen till Seattle Center och gick på Science Center :)

10/7

Sista dagen i Glacier så vi packade ihop allt på morgonen innan vi begav oss för att hika uppför Apgar Mountain till Apgar Lookout. Efter hiken tog vi en välförtjänad lunch innan vi körde till en liten stad i Idaho och spenderade natten där.

9/7

Vaknade av en kaja som tydligen extraknäckte som väckarklocka, vid kvart över sju började han väcka campingen så det var bara att stiga upp. Vi fixade våfflor till frukost innan vi gjorde oss redo för en ridtur. Vi var ute och red i 2 timmar inne i skogen och sen vid McDonald Creek, jag fick så klart en liten buse som travade uppför i princip varenda uppförsbacke. Men vi kom till slut bra överens så han fick smeknamnet Lilla Gubben. På eftermiddagen åkte vi västerut i nationalparken och gick en liten runda där de hade haft en stor skogsbrand i början på 2000-talet. På kvällen grillade vi korv och spelade lite kort :)

Fish Creek

Lake McDonald

McDonald Creek

8/7

Fredagen började med gratis frukost på hotellet och sen körde vi till Glacier National Park i Montana. Vi letade upp en campingplats och satte upp vårt tält. På eftermiddagen gjorde vi en liten hike på cirka 2,5 timme till Avalanche Lake.

Avalanche Creek

Avalanche Lake

7/7

Lämnade ett regnigt Seattle och påbörjade färden mot Glacier National Park i Montana. Första dagen körde vi dock bara till Sandpoint i Idaho.

Rastplats i Eastern Washington

Wild Horse Monument

Alpacka i Sandpoint

Fireworks 4th of July

4/7

Är tillbaka i Seattle men det blir nog inget uppdaterande på minst en vecka här på bloggen. Imorgon kväll landar Emelie på Seatac och på torsdag tar vi bilen för att köra till Glacier National Park i Montana.