24/6

Ar pa ostkusten nu. Landade i Boston torsdag morgon dar vi spenderade forsta natten hos barnens kusin och farbror. Idag ar vi i CT hos mormor och morfar och imorgon ska vi pa slakttraff for att sedan spendera kvallen i Greenwich, strax utanfor New York. Pa sondag ska vi in till New York for att traffa barnens morbror som bor i Brooklyn, far se om jag foljer med dem eller om jag aker in till Manhattan.

20/6

18/6

update

Lite uppdatering kanske borde vara på tiden, kommer knappt ihåg vad jag har gjort på sistonde. Förra helgen var vi och såg nya Pirates filmen i 3D, var väl ingen höjdare men det är ju ändå Captain Jack Sparrow. På lördag var jag och Glauce på improvisations teater där det är två lag som tävlar mot varandra. Vi båda två skrattade konstant i 2 timmar.

I veckan annars har det bara varit jobb i princip. Igår var det Fremont Solstice Parade där höjdpunkten är nakna cyklister som är målade med bodypaint, även om det fanns de som inte var målade alls. Efter paraden strosade vi runt på marknaden för att sedan resten av kvällen fira Cassies födelsedag som var tidigare i veckan. Vi åt en god middag på en koreans restaurang där jag faktiskt för första gången åt en hel måltid med pinnar. Efter att jag hade haft hjälp av ca fem personer som visade mig hur man faktiskt ska hålla de där förbaskade pinnarna.

Idag är det fars dag i USA så ikväll har vi varit på middag hos barnens farmor och farfar.
På onsdag flyger vi till Boston så det lär nog dröja innan det kommer en uppdatering eller inte.

Ps. Bilder från paraden kommer i ett senare inlägg

10/6

W var på playdate på förmiddagen så jag och C åkte ner till Ballard Locks och kollade runt lite. Vi fick bland annat se en säl, fiskar, båtar och ett tåg. Så enligt C var det en bra dag!

4/6

Toppenväder denna lördag så jag, Amy och Rochelle har spenderat dagen i gas works park :)

3/6

Solsken i princip hela dagen och i helgen ska det bli 25 grader! Idag gick jag, W och C till bibblan och sedan gick vi till en smyckesbutik därför att jag har köpt en ny klocka men den var för stor så de tog av länkar. På hemvägen stannade vi till på sip & ship och tog en fika.

Bruno Mars

Igår kväll var jag och Amy på konsert när Bruno Mars kom till stan.

2/6

Manchester United

Imorgon släpps äntligen biljetterna till när United kommer hit för att möta Sounders i en träningsmatch. Min vmamma och jag ska gå om jag lyckas att få biljetter imorgon förmiddag :)

31/5

Ikväll har jag skickat in min Flight Request Form så förhoppningsvis åker jag hem den 5:e oktober, man får inte reda på sina flygtider förräns 4-5 veckor innan avresa så att om 3 månader borde jag veta exakt när jag kommer hem. Annars idag har jag varit i simhallen med W och på eftermiddagen tog jag och C en promenad upp till den skandinaviska butiken.

Igår var det Memorial Day, vilket är en helgdag för att fira alla de som dött i krig. Båda mina vföräldrar var lediga så jag blev också ledig. Åkte upp till Greenlake och tog en 40 minuters promenad och sen uträttade jag lite ärenden innan jag åkte hem ett tag och tog det lugnt. På eftermiddagen åkte jag till Northgate Mall för att kolla in rean. Samlar poäng med mitt bankkort som man får byta ut mot olika saker så jag har fått ett presentkort på Nordstrom för 50 dollar. Men jag hittade inget jag tyckte om så jag gick till American Eagle och köpte ett par jeans istället. Resten av eftermiddagen/kvällen umgicks jag med familjen och plockade i ordning i mitt rum.