30/6

Har hant en hel del sen senast. Just nu befinner vi oss hos min vmammas foraldrar i Connecticut. De forsta dagarna tillbringade vi strax utanfor Bar Harbour i Maine och i eftermiddag aker vi vidare till Greenwich for att pa torsdag aka ner till DC. Vadret ar just nu helt underbart, igar var det ca 85 Farenheit. Blir langre inlagg med bilder nar vi ar tillbaka i Seattle.

23/6

Blir en dag i bilder då jag inte riktigt har tid att uppdatera. Håller på att packa eftersom att vi flyger till östkusten imorgonkväll efter middagen. Först blir det dock jobb i nio timmar. H ska gipsa armen imorgon och så ska jag packa med både W och H.

21/6

Måndagen började som vanligt kvart över åtta. Vi städade upp lite i lekrummet och sen kom farmor för att hämta W och äta lunch på mcdonalds. Jag och C lekte lite och ringde hem så pratade lite med Tessan och Pappa. Sedan var det dags att göra lunch till C och han år glatt i tio minuter för att sedan somna vid matbordet med mat i handen. Så lät han sova i ca 20 minuter eftersom att han skulle till Gymboree med sin farmor. Dagen rullade på och allt var som vanligt tills vi får reda på att min vmamma är på väg till akuten med H som hade ramlat i skolan. Stackarn har brutet högerarmen så på torsdag ska han bli gipsad, han har bara en skena nu därför att armen är svullen. Imorgon har han sista dagen i skolan men han sa att han inte ville gå så det blir en heldag med alla tre barnen. Vilket det kommer bli i tre dagar nu innan vi åker på semester till östkusten på torsdag kväll.

Helgen

I fredags begav vi oss alltså av till Olympic Peninsula. Min vpappa skjutsade mig till Bellevue där Tracey och Sarah hämtade upp mig för att sedan köra vidare till Amy där vi bytte till hennes bil. Sedan körde vi till Edmonds för att ta färjan över till The Peninsula. När vi väl kommit i land så tog det ca 2 timmar att köra till Lake Crescent där vi skulle bo så vi kom dit efter halv tolv någongång på kvällen. Så det blev bara att ta fram sovsäcken och gå och lägga sig.

Lördagen blev det lite sovmorgon, eller jag vaknade vid sju men de andra vaknade runt nio. Det blev frukost på restaurangen och sedan körde vi mot Forks för att kolla in lite Twilight-sevärdheter. Efter Forks körde vi till La Push som också är med i Twilight-filmerna. Spenderade lite tid på stranden innan vi körde vidare mot Ruby Beach lite längre söderut. På tillbakavägen åt vi middag i Forks och handlade lite gott i matbutiken. Tillbaka på campingen gjorde vi upp en brasa och grillade korv och marshmallows.

Söndagen gick vi upp vid åtta för att köra till Port Angeles och Hurricane Ridge men det var sådan dimma så vi gav upp Hurricane Ridge eftersom att vi ändå inte skulle kunna se något. Åkte tillbaka in till Port Angeles och tog en liten promenad i hamnen. Sedan körde vi vidare till Kingston där vi hamnade mitt i The Civil War så nu har vi lärt oss lite mer om amerikansk historia. Istället för att ta färjan så körde vi vidare söderut och tog bron över till Tacoma.

På söndagskvällen blev det middag på kinarestaurang med vfamiljen för att fira farsdag.

schema v.25

Mån 8:15-5:15
Tis 8:15-6:15
Ons 8:15-5:15
Tors 8:15-5:15

17/6

Och nu till dagen. Började med att det vara bara jag och C eftersom att W var på pre school, sista dagen för han idag så nu har han sommarlov. Efter lunch gick vi till parken och lekte i ca 2 timmar, C var överallt förutom på lekplatsen. Han gick iväg hela tiden och varje gång jag inte följde efter han vände han sig om och ropade på mig. När vi kom hem igen somnade C så jag och W kollade på byggare bob. Sedan var det dags att hämta H och resten av eftermiddagen spenderade vi ute.

Nu håller jag på att packa inför helgen då jag ska med tjejerna till Olympic National Park, blir bland annat att kolla in lite Twilight ställen. Då böckerna utspelar sig där och filmerna är till viss del inspelade där.

16/6

Lite uppdatering från gårdagen. Vi spenderade dagen hemma med både lek inomhus och utomhus, framförallt när solen tittade fram på eftermiddagen. På kvällen mötte jag upp Sarah för middag på en mexikansk restaurang :)

C pusslar sitt nya pussel

W tömmer ur regnvatten

C splashar vatten

100

Gammelmormor fyller 100 år idag!

15/6

Är tillbaka i Seattle och allt är sig likt. Resan igår blev lång efter en väldigt seeeeeeeeeeeg boarding på Island. De tog dem nästan en timma att boarda alla bara för att deras datasystem inte hade tagit emot information från alla andra flygplatser som vi hade åkt från. Så vi landade en timma senare på SeaTac och självklart var jag tvungen att skriva om alla papper bara för att de inte hade rätt papper på flyget. De hade bara turistpapperet och jag skulle ju ha ett för mitt visa. Det gick i alla fall snabbt genom tullen så jag var hemma typ tjugo i åtta. Åt middag med min vpappa och sen packade jag upp lite innan jag somnade vid halv tio. Men eftersom att jag somnade tidigt så vaknade jag klarvaken vid fem imorse.

Nu måste jag gå och plocka undan disken innan städerskorna kommer.

7/6

Dåligt med uppdatering nu eftersom att jag faktiskt befinner mig i Sverige. Igår blev det att kolla på a-laget när de mötte Bodabruk och de tog årets första vinst. Får hoppas på att det blir 3 poäng ikväll igen då b-laget spelar derby mot Färjestaden. Och eftersom att de inte har något lag så ställer jag upp för dem, dock är mina fotbollsskor i Seattle så jag fick leta rätt på mina gamla. Hittade inga benskydd men det skulle Niclas fixa :)

3/6

Sitter på Seatac airport just. Flyget går om ca 1 timme och 20 minuter :)
Väskan vägde 18 kg så det var lugnt, efter att jag har lämnat av alla kläder till mina systrar så finns det mycket plats till godis att ta med mig tillbaka till Seattle :)

-----

NU ÄR JAG INCHECKAD!

2/6

För andra dagen i rad sover båda pojkarna samtidigt. W som typ aldrig sover, ligger just nu på soffan och snarkar. Annars idag gick vi till biblioteket och banken och självklart började det ösregna och jag tog inte med mig regnskyddet till vagnen. Stackars W hade ingen luva men han stod på vagnen för att vi skulle komma hem fortare så han var ändå den som var torrast. Både jag och C var helt dränkta så vi var tvugna att byta kläder. Vi har också bakat rulltårta och jag har vägt resväskan. Så om vågen stämmer, väger den 18kg och jag får ha max 23 kg. Ska nog checka in online ikväll så att jag har det gjort, går snabbare på flygplatsen då :)

bilder

C spanar in..

Gorillan

W på varanen

I bilen

1/6

Igår kväll var vi alltså på middag med Amys föräldrar, självklart saknade vi Amy. Men hennes föräldrar var jättetrevliga och det kändes inte alls som att det var första gången vi träffades. Vi spenderade nästan fyra timmar på Cheesecake factory och tiden gick alldeles för snabbt. De hade med sig presenter till oss så vi fick choklad, armband och engelska skvallertidningar. Jag tänkte att jag skulle läsa min på flyget :)

Idag blev det jobb, oerhört lugnt idag dock. Hade bara C på morgonen och han tog en tupplur på över en timma och sen när W kom hem åt vi lunch. Sedan åkte vill till zoo och gick runt i ca 2 timmar och på vägen hem somnade båda två. Ikväll hade jag lektion igen och för mig var det sista gången nu, tror att jag ska ta den till hösten igen. Det är roligt men jobbigt.

Lägger upp lite bilder från dagen i ett annat inlägg.

31/5

Memorial day idag och jag jobbade några timmar på morgonen. H och W åkte och åt frukost med sin farmor så et var bara jag och C i två timmar. Lugnt och skönt, så vi städade lite i lekrummet. Sedan åkte C till gymboree och jag, H och W spelade Bamse-memory.

Ikväll ska vi äta middag med Amy's föräldrar som är här, lite lustigt att träffa hennes föräldrar och inte henne. Så det blir Cheesecake factory :)
Nu ska jag åretgå till packningen!