24/4

Tog med mig mamma och åkte och kollade på Mariners som mötte Oakland och självklart förlorade Mariners med 5-2.

23/4

Andra och också sista dagen på Orcas Island började vi med att gå ut och äta frukost innan vi körde ner och väntade på färjan. Väl tillbaka på fastlandet så stannade vi till i Mount Vernon och kollade på Tulip Festival. Vi hann även med ett stop vid Seattle Premium Outlets där det blev en del shopping. När vi kom tillbaka till Seattle så körde vi och kollade på solnedgången.

22/4

Körde tidigt på morgonen upp till Anacortes för att ta färjan till Orcas Island. Väl där åkte vi och checkade in innan vi åkte upp till Mount Constitution för att kolla på den vackra utsikten. Sedan körde vi runt och kollade lite, vi stannade bland annat på öns äldsta krukmakeri.

21/4

Åkte till Snoqualmie Falls som ligger ca en timma österut om Seattle.

26/4

Igår bjöd dagen på strålande solsken så att jag och mamma passade på att ta en tur till Discovery Park.

C kollar på United-Shalke

Körsbärsträd som blommar i två olika färger

...

Dåligt med uppdatering här nu. Hämtade upp mamma på flygplatsen i onsdags kväll samtidigt som jag lämnade av min värdfamilj som nu befinner sig i Virgina för att hälsa på min vmammas mormor.
Idag tog jag med mig mamma till Snoqualmie Falls och så kollade vi in lite outletbutiker i North Bend, vi hann också med en runda till Northgate som är ett shoppingcenter.

Imorgon åker vi till Orcas Island och spenderar natten där, på lördagen är tanken att vi ska ta färjan tillbaka till fastlandet och sen åka till Tulip Festival som pågår just nu.
På söndag blir det baseball och så ska jag hämta upp familjen som landar vid midnatt.

10/4

Åkte upp i Space Needle i söndags och precis som förra året var det mulet. Tog även med Tessan till Kerry Park för att kolla på utsikten över Space Needle och downtown.

15/4

Jag, W och C åkte till Science Center i förmiddags där de för tillfället har en Star Wars utställning.

LA day 4

Sista dagen åkte ut till Warner Bros Studios för att gå på en studio tour. Det var en riktigt bra tour så nu vet vi alla hemligheter bakom tv-serier och filmer. Det var i princip det enda vi hann med innan det var dags att åka ut till flygplatsen.

LA day 3

Tredje dagen åkte vi ut till Santa Monica Beach och sedan gick vi till Venice Beach innan vi tog bussen till Downtown LA. På kvällen åkte vi in till Hollywood och gick på Madame Tussauds.

LA day 2

Andra dagen stod Disneyland på schemat för att möta upp Jessica och barnen och deras faster. Jag och Tessan tog tåget till Anaheim där Darlene hämtade upp oss för att sedan köra till Disneyland där vi träffade resten. Det blev en lång dag med en hel del åkattraktioner och lite disneyfigurer. Vi träffade bland annat på Musse Pigg!

LA day 1

Vi landade vid halv tio i LA på förmiddagen så efter att ha lämnat väskan på hotellet åkte vi in till Hollywood. Där gick vi runt och kollade på walk of fame. På eftermiddagen åkte vi sedan en LA Bus Tour där vi fick se Hollywood skylten, Beverly Hills, Bel Air, Rodeo Drive och en hel del annat. På kvällen åt vi middag på Hard Rock Café innan vi åkte tillbaks till hotellet.

Walk of Fame

Grauman's Chinese Theatre

Vid Hollywood skylten

LA

Kodak Theatre, där Oscarsgalan hålls varje år

Blogg.se ville inte ladda upp vissa bilder men fler kommer på facebook!

2/4

Förra lördagen åkte jag, Tessan och Rochelle över till The Olympic Penninsula för att först och främst besöka Forks där Twilight utspelar sig.

tillbaks

Har varit tillbaka i Seattle sen torsdags kväll men har inte haft tid till att uppdatera. Los Angeles var varmt och härligt, kommer lite uppdatering därifrån när jag har tid. Tessan åker hem på torsdag så efter det ska det nog finnas tid igen.

31/3

Tog barnen till parken på morgonen :)

30/3

Visade Tessan runt i Ballard innan jag jobbade på eftermiddagen. På kvällen åkte vi till Cheesecake Factory.